Practiquem les relacions entre taules!

Exercici 1.

La primera proposta a realitzar és ampliar la mateixa Base de Dades anterior afegint-hi dues taules més i aquestes relacionar-les amb les altres taules existents.

Aquesta imatge representa la proposta de la feina a fer.

A veure si ets capaç de crear dins del fitxer de treball practica1.mdb el que hi ha representat en la finestra de relacions de la següent imatge:

Com hauràs vist, hi ha afegides dues taules més relacionades amb la resta.

Els passos a fer per a la seva resolució són:

1. Afegir els campsTema i Nivell Llibre a la taula Llibres (has d'anar al mode disseny de la taula Llibres)
  2. Crear la taula Temes, amb els camps: Codi Tema i Nom Tema (tots dos de tipus text) Recorda d'establir el camp Codi Tema com a clau.
  3. Crear la taula Nivells, amb els camps Codi Nivell, Nom Nivell i Curs (Tots de tipus text) Recorda d'establir el camp Codi Nivell com a clau)
  4. Establir les dues noves relacions: entre la taula Temes i Llibres, i entre la taula Nivell i Llibres. El resultat final ha de ser el que representa la imatge anterior.

Exercici 2.

La segona proposta a realitzar va adreçada a l'alumnat més avançat i es planteja un exercici que vosaltres haureu de completar.

Per començar, cal obrir el fitxer:

pares.mdb

En ell es planteja una Base de Dades amb dues taules: Familiars i Alumnes.

Doncs ara es plantegen les següents activitats amb aquesta Base de Dades:

1.- Crear una nova taula que sigui la taula Professors – Tutors.

2.- Establir totes les relacions necessàries per què la Base de Dades sigui completa.

Com a pistes del que cal fer, només es dóna la següent imatge que ve a continuació.

Ja hem acabat les practiques de Relacions.

Felicitats!Rient

[@more@]

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.